loading...

tehranservic

بازدید : 30
دوشنبه 18 بهمن 1400 زمان : 12:07

با گسترش استفاده از داکت اسپیلت به جای سیستم های تهویه هوا قدیمی در منازل شاهد ایجاد مشکلاتی از قبیل خنک نکردن داکت اسپلیت و نداشتن سرمایش کافی در فصل تابستان بوده ایم ، در این مقاله قصد داریم به بیان علت خنک نکردن داکت اسپلیت بپردازیم و تمامی زوایای این مشکل را با یکدیگر بررسی کنیم با ما همراه باشید.

داکت اسپلیت چیست و چگونه کار میکند؟

داکت اسپلیت یک سیستم تهویه مطبوع است که در فصل تابستان محیط را سرد می‌کند و در فصل زمستان گرما تولید می‌کند. این سیستم ها هم سیستم سرمایشی و هم سیستم گرمایشی را در خود جای داده اند و با این حال در داخل سقف جاگذاری می‌شوند و هیچ فضایی را روی دیوار اشغال نمی‌کنند.

داکت اسپلیت از دو قسمت کندانسور و هواساز تشکیل شده است. کندانسور دارای قطعات مختلفی همچون پروانه، کمپرسور ، دینام و غیره است و هواساز دارای قطعاتی همچون فیلتر، سینی، کویل، دینام، اواپراتور و غیره است.

هوا ساز قسمتی است که درون سقف نصب می‌شود و سپس از طریق کانال کشی هوای سرد و گرم را به سایر اتاق ها نیز انتقال می‌دهد. طریقه عملکرد داکت اسپلیت در فصل تابستان برای خنک کردن هوا مانند کولر گازی است اما در فصل زمستان برای تولید باد گرم از جریان آب گرم استفاده می‌کند.

عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند در تابستان موجب تولید باد گرم توسط داکت اسپلیت شوند. در ادامه به بررسی رایج ترین دلایل خنک نکردن داکت اسپلیت ها می‌پردازیم.

چه عواملی باعث خنک نکردن داکت اسپلیت میشود؟

  1. خراب بودن کمپرسور
  2. مسدود شدن لوله‌‌های مسی
  3. فیلتر داکت اسپلیت
  4. دستگاه فن و موتور آن
  5. گاز داکت اسپلیت
  6. مکان نصب کندانسور
  7. صدمه دیدن برد Ducted Split
  8. خراب بودن ترموستات
  9. سرویس نکردن داکت اسپلیت

1.کار نکردن ریموت داکت اسپلیت:

گاهی اوقات مشکل از یک دلیل ساده سرچشمه می‌گیرد. بهتر است که اول ریموت کنترل را چک کنید و مطمئن شوید که داکت اسپلیت روی حالت cold قرار دارد. اگر داکت اسپلیت روی حالت سرد قرار دارد اما خانه را خنک نمی‌کند باید عوامل دیگر را بررسی کنید.

نکته بعدی که باید بررسی کنید این است که ترموستات روی دمای درستی تنظیم شده باشد. ممکن است دستتان خورده باشد و دمایی که ترموستات روی آن تنظیم شده است بالا رفته باشد و همین مسئله ساده منجر به تولید باد گرم توسط داکت اسپلیت شده باشد.

علت خنک نکردن داکت اسپلیت

2.ممکن است داکت اسپلیت در حالت HEAT باشد:

برخی مواقع اصلی‌ترین دلیل خنک نکردن داکت اسپلیت ها این است که داکت اسپلیت در حالت heat (گرما) است. شما پس از اینکه احساس کردید که هوای تولیدی دستگاه خنک نمی‌باشد، قبل از انجام هر کاری ریموت کنترل را بررسی نمایید و مطمئن شوید که داکت اسپلیت بر روی حالت heat نباشد، بلکه بر روی حالت cool باشد. چنانچه داکت شما بر روی حالت cool قرار داشت، سپس می‌توانید به بررسی سایر دلایل که در ادامه مقاله اشاره خواهد شد بپردازید.

3.کمپرسور داکت اسپلیت:

یکی از علت خنک نکردن داکت اسپلیت بروز مشکل در کمپرسور داکت اسپلیت می‌باشد.
کمپرسور یکی از گران قیمت ترین قطعات در داکت اسپلیت است که در صورت بروز هر گونه مشکل در آن هزینه ی سنگینی جهت تعمیر و تعویض آن باید بپردازید.
کمپرسور یکی از مهم ترین قطعات داکت اسپلیت است که درون کندانسور (یونیت خارجی) قرار می‌گیرد.
تعمیر کمپرسور کار هر کسی نیست و بهتر است جستجوی علت خنک نکردن داکت اسپلیت ناشی از کمپرسور را به دست نیروهای متخصص و حرفه ای بسپارید و همچنین در صورتی که مشاهده کردید داکت اسپلیت باد گرم می‌زند بهتر است سریعا آن را خاموش کنید تا کمپرسور با مشکل جدی روبه رو نشود و هزینه سنگینی به بار آورد.

4.برد داکت اسپلیت:

یکی از مهم ترین قطعات داکت اسپلیت برد آن می‌باشد که در صورت بروز هرگونه ایراد در آن می‌تواند یکی از علت خنک نکردن داکت اسپلیت شود.
برد داکت اسپلیت یکی از قطعاتی است که تمام دستورات داکت اسپلیت از آن گرفته می‌شود در صورتی که یکی از قطعات آن نقص داشته باشند نه تنها علت خنک نکردن داکت اسپلیت می‌شود بلکه امکان اینکه داکت اسپلیت کلا از کار بیفتد وجود دارد.

5.لوله‌های اتصال داکت اسپلیت:

داکت اسپلیت از دو قسمت یونیت داخلی و یونیت خارجی تشکیل شده است که به واسطه لوله‌های مسی به یکدیگر وصل شده اند.
یکی دیگر از علت خنک نکردن داکت اسپلیت لوله‌های اتصال می‌باشند.
در صورتی که لوله‌های مسی مسدود و یا آسیب دیده باشند اجازه تهویه هوا را نمی‌دهند یکی از علت باد گرم داکت اسپلیت می‌شود.
باید بدانید که برای جستجوی علت خنک نکردن داکت اسپلیت باید لوله‌های مسی هم بررسی شوند.

6.فیلتر داکت اسپلیت:

یکی دیگر از علت خنک نکردن داکت اسپلیت کثیف بودن فیلتر‌ها است.
درون داکت اسپلیت‌ها هم مانند کولر گازی فیلتر وجود دارد و در زمان تهویه هوا آلودگی‌های موجود درون هوا را گرفته و اجازه ورود آلودگی‌ها به محیط را نمی‌دهد.
دلیل اینکه می‌گویم علت خنک نکردن داکت اسپلیت کثیفی فیلترها است این است که زمانی که فیلترها کثیف می‌شوند اجازه نمی‌دهند به خوبی تهویه هوا انجام شود و هوای خنک وارد محیط شود.
قبل از هر کاری برای تعمیر علت خنک نکردن داکت اسپلیت بهتر است که فیلترها را چک کنید و در جهت تمیز کردن آن‌ها اقدام کنید.

علت خنک نکردن داکت اسپلیت

7.گاز داکت اسپلیت:

یکی دیگر از علت خنک نکردن داکت اسپلیت کم بودن و یا به اتمام رسیدن گاز داکت اسپلیت است.
داکت اسپلیت و اسپلیت برای خنک کردن محیط نیاز به گاز دارند و باید سالانه گاز داکت اسپلیت شارژ شود و در صورتی که شارژ نشود داکت اسپلیت باد گرم می‌زند.
شارژ گاز داکت اسپلیت کار هر کسی نیست و یکی دیگر از علت خنک نکردن داکت اسپلیت شارژ غیر استاندارد گاز داکت اسپلیت می‌باشد پس بهتر است برای شارژ گاز داکت اسپلیت تان از تکنسین‌های حرفه ای زرین سرویس کمک بگیرید.

8.ترموستات داکت اسپلیت:

یکی دیگر از مزایای داکت اسپلیت دارا بودن ترموستات است که در برخی موارد علت خنک نکردن داکت اسپلیت می‌باشد.
ترموستات جهت تنظیم دمای هوای مورد نظر در داکت اسپلیت تعبیه شده است و در برخی موارد که ترموستات با مشکل مواجه می‌شود نمی‌تواند دمای مورد نظر را تنظیم کند و باعث علت باد گرم داکت اسپلیت می‌شود.
در این حالت همه قطعات داکت اسپلیت به درستی کار می‌کنند و این سوال برای شما مطرح می‌شود که چرا داکت اسپلیت خنک نمی‌کند برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.

9.کندانسور یا یونیت خارجی داکت اسپلیت:

یکی دیگر از علت خنک نکردن داکت اسپلیت مناسب نبودن جای کندانسور و یا قرار گرفتن کاور روی آن است.
در بیشتر موارد کندانسور را در مکانی نصب می‌کنید که نور مستقیم خورشید به آن می‌تابد و باعث گرم شدن قطعات درونی کندانسور می‌شود و همین امر باعث علت خنک نکردن داکت اسپلیت می‌شود.
برای پاسخ به سوال چرا داکت اسپلیت خنک نمی‌کند هم باید بگویم که علت خنک نکردن داکت اسپلیت در اکثر مواقع این است که شما در فصل سرد زمستان برای محافظت از داکت اسپلیت تان روی آن کاور می‌کشید و پس از مدتی فراموش می‌کنید که آن را بردارید و همین امر علت باد گرم داکت اسپلیت می‌شود.

10. محل نصب کندانسور:

اگر محل نصب کنداستور یا همان یونیت خارجی داکت اسپلیت شما در آفتاب می باشد و یا روی آن پوشش و یا کاور قرار دادید ، نباید انتطار تولید هوای خنک از آن را داشته باشید . یکی از شایع ترین اشتباهات در نصب کنداسور داکت اسپلیت ، قرار دادن آن روبروی نور مستقیم آفتاب می باشد که نتیجه آن تولید هوای گرم و نا مطلوب است . اگر محل مناسبی برای نصب یونیت خارجی دستگاه خود پیدا نمی کنید کارشناسان ما میتوانند آن را در محلی مناسب و استاندارد نصب کنند .

11.موتور فن و فن داکت اسپلیت:

یکی دیگر از علت خنک نکردن داکت اسپلیت خرابی فن یا موتور فن داکت اسپلیت می‌باشد.
فن و موتور فن یکی از مهم ترین قسمت‌های داکت اسپلیت می‌باشد چرا که سرمای تولید شده، به وسیله فن به محیط انتقال می‌یابد.
در صورت سوختن و یا نیم سوز شدن موتور فن، موتور هیچ کاری انجام نخواهد داد و فن هم بی حرکت می‌ماند و هیچ گونه هوایی به محیط انتقال داده نمی‌شود و یکی از علت باد گرم داکت اسپلیت می‌شود.

12.سرویس نکردن داکت اسپلیت:

از دیگر عواملی که می‌تواند منجر به تولید گرما شود. سرویس نکردن منظم دستگاه است که می‌تواند به مرور زمان کارایی و عملکرد آن کاهش می‌یابد و برای اینکه بهتر کار کند نیاز است که حداقل سالی یک مرتبه دستگاه یک سرویس کامل شود .سرویس داکت اسپلیت از مهمترین نکات استفاده از این دستگاه محسوب میشود چرا که عدم توجه به موارد بالا علاوه بر عدم کار کرد صحیح دستگاه شما در طول زمان باعث خرابی های بیشتر خواهد شد و مشکلات بسیاری را برای شما به ارمغان خواهد آورد .توصیه تیم کارشناسی تهران سرویس برای تمامی عزیزان مصرف کننده داکت اسپلیت این است که با ثبت نام در تهران سرویس و دریافت کد اشتراک از خدمات ما بهره مندشوید و علاوه بر استفاده از کد تخفیف باشگاه مشتریان تهران سرویس دیگر نگران سرمایش و گرمایش منزل و محل کار خود نباشید.

علت خنک نکردن داکت اسپلیت

چرا تعمیرکار داکت اسپلیت خود را باید از تهران سرویس سفارش دهید:

۱ – دارای تکنسین های با سابقه کاری حداقل ۷ سال و مختص تعمیر داکت اسپلیت
۲ – تکنسین های دوره دیده و آشنا به زبان
۳ – سعی در تعمیر قطعات و اجتناب از تعویض آن
۴ – حداقل زمان برای حاضر شدن در منزل و شرکت شما منطبق بر وقت تعیین شده شما
۵ – تعمیر با نرخ مصوب اتحادیه و نهادهای نظارتی
۶ – ضمانت نامه و گارانتی قطعات از شش تا ۳۶ ماه
۷ – استفاده از قطعات درجه یک و قطعات فابریکی و اورجینال
۸ – سرویس دهی به طور شبانه روزی، حتی در تعطیلات رسمی و جمعه ها
9-دارای نماد اطمینان از وزارت صنعت معدن و تجارت
10-بالاترین رضایت مردمی

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 309
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 70
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 82
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 232
  • بازدید ماه : 619
  • بازدید سال : 2260
  • بازدید کلی : 31079
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی