loading...

tehranservic

علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی در فصل تابستان و بررسی علت های مختلف خاموشی ناگهانی کولر گازی در این مقاله مشاوره آنلاین 02166593368

بازدید : 24
شنبه 18 دی 1400 زمان : 11:50

برای خیلی از ما این اتفاق پیش آمده است ، که در یکی از گرمترین روزهای تابستان کولر گازی به ناگهان خاموش شود و دیگر خبری از سرمایش مطلوب و هوای خنک نباشد.یکی از بدترین اتفاقات فصل تابستان خرابی کولر گازی است.در این مقاله ما قصد داریم شکا را با علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی آشنا کنیم و راه های حل این مشکل را با هم مورد بررسی قرار دهیم، با تهران سرویس همراه باشید.

علت آف شدن ناگهانی کولر گازی:

این مشکل به قسمت های مختلفی از کولر ممکن است مربوط باشد، در ادامه به بررسی این قسمت ها و راه های رفع آن میپردازیم.

  • اتصال در سیستم برق کشی خانه و یا اتصالات برقی کولر گازی
  • اتصالات درون خود کولر گازی
  • خراب شدن برد کولر گازی
  • خراب شدن کمپرسور کولر گازی
  • خراب بودن رله استارت
  • خراب شدن اورلود
  • خرابی در ترموستات
  • گرفتگی مسیر جریان گاز
  • نیم سوز شدن موتور کمپرسور و یا موتور فن کولر گازی

مشکلات برق کشی ساختمان یا کولر گازی:

قبل از هر اقدامی ابتدا از سالم بودن سیم های برق خانگی و سیم های متصل به کولر گازی خود اطمینان حاصل کنید، چرا که در هنگام بروز این اتفاق بیشترین دلایل به سیم کشی های منازل مربوط میشود .مکن است یک اتصالی کوچک سیم های برق و یا اشکال در فیوز، علت خاموش شدن کولر گازی شما باشد.

اتصالات درون خود کولر گازی:

یکی دیگر از علت خاموش شدن کولر گازی اتصالات درون خود کولر اسپیلت است که اگر به میزان کافی برق دریافت نکنند می تواند به دلیل قطع اتصال، اتصال نا کافی، برق دزدی، خراب شدن خازن و ... علت آف شدن کولر گازی باشد که باید تعمیرکار کولر گازی این مشکل را با بررسی میزان برق ورودی به کولر گازی و آمپر هر یک از اجزا الکترونیکی کولر گازی بررسی کند.

خراب شدن برد کولر گازی:

برد کولر گازی به عنوان مغز اصلی کولر گازی اگر دچار کوچکترین مشکلی شود ، کولر گازی به ناگهان از کار خواهد افتاد.از مهم‌ترین دلایل دریافت و ارسال اطلاعات اشتباه توسط برد کولر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
-فرسودگی برد بر اثر عمر طولانی
-آسیب دیدگی برد
-ضربه خوردن کولر گازی
-گرد و غبار و کثیفی
-سوختن خازن‌های کولر
-سوختن مدارهای موجود در برد کولر گازی

اگر در اثر هریک از موارد بالا برد کولر گازی دچار مشکل شود،ممکن است کولر گازی از کار بیوفتد.

تنظیمات ترموستات کولر گازی:

شاید یکی از ساده ترین توضیحات برای علت خاموش شدن کولر دوتیکه شما، نوع تنظیمات ترموستات کولر باشد. یک ترموستات خودکار ممکن است در یک زمان مشخص خاموش و روشن شود و اگر شما سهوا درجه ترموستات را بیشتر از حد انتظار تنظیم نمایید، ممکن است کولر به طور کلی خاموش شود.

خرابی کمپرسور کولر گازی:

کمپرسور قلب کولر گازیست و وظیفه کمپرسور در کولر گازی استارت زدن و ارسال فرمان شروع به کار است. در صورتی که کمپرسور در انجام این وظیفه به مشکل بخورد به طور معمول در انجام عمل استارت خوردن صدای نامتعارفی از کولر به گوش رسیده و کولر خاموش می‌شود. به این وضعیت اصطلاحا جام کردن کمپرسور و یا گیرپاژ بودن می‌گویند که منجر به آمپرکشی کمپرسور می‌شود.

از جمله عوامل خرابی کمپرسور کولر گازی:

سوختن خازن راه‌انداز کمپرسور کولر گازی
ضعیف یا کم‌توان بودن خازن راه‌انداز
کافی نبودن مقدار گاز مبرد درون کمپرسور
کثیفی و وجود گرد و غبار بیش از حد در کویل‌های کندانسور
ضعیف بودن برق دریافتی کمپرسور
ضربه خوردن و آسیب به کمپرسور
سیم‌کشی اشتباه و نامناسب
وجود یخ‌زدگی و برفک در قسمت خارجی یونیت
خرابی اورلود
گرم شدن بیش از حد کمپرسور به دلیل روغن‌ریزی و عدم سرویس به موقع

نیم‌سوز شدن موتور فن یا کمپرسور کولر گازی:

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ناگهانی کولر گازی، نیم‌سوز شدن موتور فن و یا کمپرسور است که اغلب به دلیل عمر طولانی کولرگازی اتفاق می‌افتد. در این حالت موتور کمپرسور توانایی کار کردن در طولانی مدت را ندارد و پس از گذشت چند دقیقه خاموش می‌شود.
برای اینکه بفهمید علت خاموش شدن کولر گازی به دلیل نیم سوز شدن موتور فن یا کمپرسور است باید موارد زیر را بررسی کنید:
-عدم مسدودی در مسیر گردش گاز
-سلامتی رله
-کارکرد کامل موتور فن
-کارکرد با قدرت کمپرسور

کم بودن گاز مبرد کولر گازی:

کم بودن میزان گاز کولر گازی نیز میتواند دلیل دیگر برای خاموش شدن کولر گازی باشد،زمانی که گاز کولر گازی شما از حالت استاندارد آن کمتر میباشد زود تر از خنک کردن و یا گرم کردن فضا به صورت ناگهانی خاموش میشود که این امر با شارژ گاز کولر گازی رفع میشود.

خراب بودن رله استارت:

یکی از علت خاموش شدن کولر گازی تاثیر دارد خراب بودن رله استارت است رله اغلب یکی از اولین قسمت هایی است که در تعمیر کولر گازی که خاموش می شود توسط تعمیرکاران تست می شود. برای این کار شستی اورلود را یک فشار کوچک می دهند و رها می کنند. اگر رله خراب باشد کمپرسور به کار می افتد و دیگر خاموش نمی شود. و می توان به علت اف شدن کولر گازی پی برد برای تعمیر رله استارت کولر گازی تنها باید آن را با نمونه مشابه تعویض کنید.

کثیف بودن فیلتر های کولر گازی:

کثیف بودن فیلتر های کولر گازی میتواند دلیل دیگری برای خاموش شدن کولر گازی باشد.کولر گازی های پیشرفته مانند کولر گازی اجنرال،کولر گازی ال جی ،کولر گازی بوش،کولر گازی سامسونگ دارای چراغ فیلتر در پنل داخلی میباشند.این کولر گازی ها زمانی که نیاز به پاک کردن فیلتر هوا باشد با چراغ فیلتر خود به کاربر اعلام میکنند که باید فیلتر کولر گازی تعویض و یا پاک سازی شود،اگر کاربر به مدت طولانی به این علامت چراغ توجه نکند کولر گازی کامل خاموش میشود و تا زمانی که فیلتر آن تمیز نشود و یا تعویض نگردد روشن نمیشود و کاربر اگر تلاش برای روشن کردن کولر گازی خود کند چراغ فیلتر آن روشن میشود و به کاربر اطلاع میدهد که با تمیز کردن فیلتر و یا تعویض آن مشکل رفع میشود.

کثیف بودن کویل های کندانسور:

کویل های کندانسور، لوله های پر از مبرد هستند که از طریق یونیت خارجی کولر عملیات خود را اجرا می کنند. اگر این کویل ها کثیف باشند، کولر شما مدت زمان طولانی تری کار می کند که این مسئله باعث گرم شدن بیش از حد کولر می شود.
به همین دلیل است که کولر دو تیکه یا اسپیلت استاندارد دارای دو بخش است: یونیت خارجی و یونیت داخلی. یونیت داخلی از مبرد برای جذب گرما از محیط داخلی و خنک کردن آن استفاده می کند. این مایع داغ مبرد به یونیت خارجی جریان پیدا می کند. اما اگر کویل ها پر از خاک باشند، مبرد نمی تواند گرما را به راحتی کاهش دهد چرا که گرد و خاک دقیقا مثل عایق عمل می کند. بنابراین مبرد نمی تواند گرمای بیشتری را از کولر جذب کند و باعث می شود کولر شما رطوبت هوا را از بین ببرد. در چنین شرایطی کولر مدام در حال کار خواهد بود تا زمانی که بیش از حد گرم شود، چرا که نمی تواند به دمای تنظیم شده ترموستات برسد و گرم بودن باد اسپیلت را در پی دارد.

علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی

انتخاب ظرفیت نادرست کولر گازی:

از مهمترین دلایل خاموش شدن ناگهانی کولر گازی میشود انتخاب نادرست سایز کولر گازی برای فضای کاربر میباشد، زمانی که کاربر سایز مناسب با فضای خود را انتخاب نکند کولر گازی مجبور میشود برای خنک کردن فضای کاربر و یا گرم کردن فضای کاربر زمان زیادتر را صرف این کار انجام دهد؛این افزایش زمان و طولانی تر شدن امر خنک کنندگی و گرم کنندگی موجب میشود که به موتور کولر گازی فشار بیشتری وارد شود و کولر گازی در این شرایط نمیتواند به وظیفه ی خود به درستی عمل کند و خاموش میشود.

گرفتگی مسیر جریان گاز:

یکی از دلایلی که کولر بلافاصله پس از روشن کردن صدایی تولید می کند و از کار می افتد این است که مسیر گاز به دلایلی گرفته است. مثلا احتمال اینکه لوله های رابط بر اثر برخورد با جسمی سخت له شده باشند وجود دارد. و از جمله علت آف شدن کولر گازی است.در هنگام نصب کولر گازی توجه داشته باشید که لوله های کولر گازی دچار کمترین خم خوردگی باشد.

عدم سرویس به موقع کولر گازی:

سرویس کولر گازی و یا اسپیلت می تواند از بروز مشکلاتی مثل خاموش شدن ناگهانی کولر یا از کار افتادن کولر و خسارت مالی زیاد جلوگیری کند. برای هر کولر گازی یا اسپیلت حداقل یک بار سرویس در سال امری ضروری است! تا ضمن عیب یابی به موقع کولر، از بروز مشکلات جدی و پرهزینه جلوگیری شود. پیشنهاد می کنیم که با نزدیک شدن به فصل تابستان حتما قبل از استفاده از کولر گازی خود، برای سرویس و عیب یابی احتمالی آن با مرکز تخصصی تعمیرات و سرویس کولر گازی تهران سرویس تماس بگیرید.در طی سرویس سالانه کولر گازی توسط متخصصان تهران سرویس تمامی موارد احتمالی که منجر به خرابی کولر گازی میشود مورد بررسی قرار گرفته و در صورت بروز مشکل با کمترین هزینه رفع خواهد شد.

چرا تعمیرکار کولر گازی خود را باید از تهران سرویس سفارش دهید:

۱ – دارای تکنسین های با سابقه کاری حداقل ۷ سال و مختص تعمیر کولر گازی
۲ – تکنسین های دوره دیده و آشنا به زبان
۳ – سعی در تعمیر قطعات و اجتناب از تعویض آن
۴ – حداقل زمان برای حاضر شدن در منزل و شرکت شما منطبق بر وقت تعیین شده شما
۵ – تعمیر با نرخ مصوب اتحادیه و نهادهای نظارتی
۶ – ضمانت نامه و گارانتی قطعات از شش تا ۳۶ ماه
۷ – استفاده از قطعات درجه یک و قطعات فابریکی و اورجینال
۸ – سرویس دهی به طور شبانه روزی، حتی در تعطیلات رسمی و جمعه ها
9-دارای نماد اطمینان از وزارت صنعت معدن و تجارت
10-بالاترین رضایت مردمی

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 309
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 87
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 256
  • بازدید ماه : 643
  • بازدید سال : 2284
  • بازدید کلی : 31103
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی