loading...

tehranservic

علت خروج باد گرم از کولر گازی و راه های رفع این مشکل رابه صورت کامل توضیح دادیم چناچه با این مشکل مواجه شدین با تهران سرویس تماس حاصل نمایید

بازدید : 307
پنجشنبه 19 فروردين 1400 زمان : 17:18

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در گرمای شدید تابستان هنگامی که به منزل یا محل کار خود میرسید بعد از روشن کولر گازی خود متوجه میشود که کولر گازی سرمایش مطلوب قبل را ندارد و باد گرم از آن خارج میشود.
تهران سرویس در این مقاله به این سوال شما پاسخ خواهد داد:
علت باد گرم کولر گازی چیست؟ | چرا کولر گازی باد گرم میزند؟
با تهران سرویس همراه شوید:

1-ظرفیت کم کولر گازی:

نکته اول که باید قبل از خرید کولر گازی به آن توجه داشته باشید ظرفیت کولر گازی است و این که کولر گازی را برای چه متراژی خریداری میکنید.در نظر داشته باشید در بسیاری از تماس های مصرف کنندگان عزیز هنگامی که تعمیرکار به محل اعزام میشود متوجه میشویم که کولر گازی به درستی در حال کار کردن است و مشکل از انتخاب اشتباه مصرف کننده بود است چرا که کولر گازی توان خنک کردن آن متراژ را نداشته و باید کولری با ظرفیت بیشتر خریداری نمایند.
برای جلوگیری از این اشتباه و خرید کولر گازی کم مصرف به صفحه راهنمای خرید کولر گازی مراجعه نمایید ویا در صورت نیاز با همکاران ما در تهران سرویس تماس بگیرید.

2-کثیف بودن فیلتر هوا کولر گازی:

یکی از مشکلات رایج در خنک نکردن هوا بوسیله ی کولر گازی کثیفی فیلتر های میباشد.اگر فیلتر کثیف یا دچار گرفتگی گرد و غبار باشد، ممکن است باعث بروز مشکلات مختلفی شود. این می‌تواند در کار صحیح ترموستات اختلال ایجاد کند. گرد و غبار موجود در فیلترهای کولر گازی عبور هوای خنک و گرم در داخل مجاری را مسدود می‌کند. همچنین می‌تواند سیم پیچ تبخیر کننده را منجمد کند، بنابراین مانع عبور هوای خنک از خروجی می‌شود.

3- تنظیم نادرست ترموستات:

تنظیمات نادرست ترموستات یکی از دلایل رایج برای خنک نکردن کولر گازی به شمار می رود. در این مواقع ابتدا دمای کولر را بر روی مقادیر متفاوتی در 5 تا 6 درجه پایینتر از دمای اتاق تنظیم کنید و عملکرد کولر را بررسی کنید. همچنین به روشن شدن کمپرسور و فن بیرونی دقت داشته باشید. در صورتی که ایراد از ترموستات باشد، می تواند علت باد گرم کولر گازی باشد. زیرا در این حالت دستگاه قادر به کار بوده ولی باد سرد نمی دهد.

4-خرابی یا کثیف بودن کندانسور:

کندانسور بخشی از سیستم کولر گازی است که وظیفه انتقال گرمای مبرد درون لوله ها به هوای محیط بیرونی را دارد و موجب خنک شدن مبرد درون لوله ها می گردد. در صورتی که کندانسور معیوب باشد، یا انتقال حرارت از مبرد به هوا به درستی انجام نشود، گاز موجود خنک نشده و در سیکل سرمایش کولر گازی اختلال به وجود می آید. بنابراین می تواند علت سرد نکردن کولر گازی پنجره ای، اسپیلت و یا ایستاده شما باشد.
اگر کندانسور ایراد داشته باشد، راه حل پیش روی شما تماس با تعمیرکار کولر گازی باتجربه جهت عیب یابی و تعمیر کندانسور و در غیر اینصورت تعویض آن می باشد. اما در بسیاری از مواقع دلیل خنک نکردن اسپیلت به کثیف بودن کویل های کندانسور و تجمع گرد و خاک و آلودگی بر روی آنها برمی گردد. در این حالت تمیز کردن کندانسور می تواند مشکل باد گرم کولر گازی شما را حل کند.کافیست با متخصصان تهران سرویس تماس بگیرید تا مشکل کنداسور شما را برطرف نمایند.

5-خراب شدن کمپرسور کولر گازی:

کمپرسور قلب تپنده کولر گازی است که در صورت بروز هرگونه مشکل برای کمپرسور عملکرد کولر گازی به مشکل خواهد خورد .
برای جلوگیری از هزینه های زیاد تعمیر کمپرسور کولر گازی هنگام مشاهده خروج باد گرم از کولر سریعا کولر گازی را خاموش و سپس با تعمیرکار کولر گازی تهران سرویس تماس حاصل نمایید.
در صورت بی توجهی به باد گرم کولر گازی مشکلاتی از جمله سوختگی کمپرسور کولر گازی برای شما بوجود خواهد آمد که در مقاله های قبلی به طور کامل به آن پرداخته ایم.

خروج باد گرم از کولر گازی

6-خرابی موتور فن کولر گازی:

فن کندانسور و فن کمپرسور برای کاهش دمای این اجزاء از سیستم کولر گازی حیاتی به شمار می روند و امکان خرابی در فن و موتور فن، یکی دیگر از دلایل سرد نکردن کولر گازی است. قطعی سیم های فن و یا ایرادات دیگر این بخش می تواند علت باد گرم کولر گازی را توجیه نماید. راه حل های موجود برای برطرف نمودن این مشکل را در مقاله علت کار نکردن فن کولر گازی با شما در میان گذاشته ایم.

7- معیوب بودن برد کولر گازی:

برد کولر گازی یکی از اجزای اصلی است و کار فرمان دادن به اجزا را دارد و اگر به هر دلیل برد کولر گازی به سایر اجزا به درستی فرمان ندهد در نتیجه انها هم به درستی عمل نمی کنند و باعث ایجاد عیب در دستگاه می شود.
برای مثال اگر برد کولر گازی فرمان درستی به ترموستات یا موتور فن کولر گازی ندهد باعث باد گرم زدن کولر گازی می شود.
برای تعمیر برد کولر گازی خود با متخصصات تهران سرویس تماس حاصل نمایید.

8-خازن کولر گازی:

خازن کولر نیز در راه اندزای و استارت کمپرسور کاربرد حیاتی دارد. لذا خرابی این قطعه میتواند دلیل باد گرم کولر گازی شما باشد.

9-کم بودن گاز کولر گازی یا کاهش یافتن میزان مبرد:

این که حجم صحیحی از ماده مبرد در داخل کویل های کولر گازی جریان داشته باشد از اهمیت بالایی برخوردار است. کم بودن ماده مبرد یا گاز کولر گازی می تواند برای شما دردسر آفرین باشد. یکی از شایع ترین دلایل تولید باد گرم کولر گازی کم شدن مقدار مبرد است.
وجود نشتی در کویل های کولر گازی، شارژ گاز کولر گازی به صورت غیر استاندارد و عوامل این چنینی باعث کم شدن میزان گاز در کولر گازی می شوند. اگر به طور مرتب کولر گازی خود را سرویس کنید تکنسین در هنگام سرویس کولر گازی میزان گاز دستگاه را نیز بررسی خواهد کرد و این مشکل برایتان پیش نخواهد آمد.

10-کیپ شدن و گرفتگی مسیر گاز در لوله ها:

علاوه بر نشت و کمبود گاز مبرد، گرفتگی و انسداد در مسیر گاز از جمله شیرها، شلنگ ها، لوله مویی و لوله مسی رفت و برگشت کولر، می تواند دلیل خنک نکردن کولر گازی باشد. در این حالت کیپ شدن لوله معمولا با علائمی همچون یخ زدن لوله ها نیز همراه است. در این مواقع که به کمک یک تکنسین ماهر هم نیاز دارید، شستشوی مدار کولر با ازت راه حل مناسبی برای رفع مشکل پرتاب باد گرم کولر گازی است.

12-انجام تنظیمات اشتباه با ریموت:

شاید به نظر شما این کار خنده دار و غیر ممکن باشد ولی تنظیمات اشتباه برای کولر گازی هایی که هم سرمایش و هم حال گرمایش دارند خیلی دور از اتفاق نیست.توجه داشته باشید که کولر گازی به درستی روی حالت سرمایش تنظیم شده باشد.

سرویس کولر گازی:

توجه داشته باشید که سرویس به موقع کولر گازی از بروز چنین مشکلاتی در فصل گرما جلوگیری مینماید و هزینه تعمیرات کولر گازی به شما تحمیل نخواهد شد.

تعمیر کولر گازی در تهران:

تهران سرویس با بیش از 100 نیروی مجرب و حرفه ای آماده خدمت رسانی در زمینه تعمیر کولر گازی به شما عزیزان است.

خرید قطعات کولر گازی:

تهران سرویس برای تعمیر کولر گازی در انواع برند های موجود در بازار از قطعات اصلی همان شرکت استفاده میکند و ضمانت 180 روزه برای تمامی خدمات کولر گازی در نظرگرفته تا مشتریان عزیز با اطمینان خاطر تهران سرویس را انتخاب کنند..

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 309
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 24
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 16
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 78
  • بازدید ماه : 886
  • بازدید سال : 1566
  • بازدید کلی : 30385
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی